გაკვეთილის გეგმა



გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი:    მუქერია   ცირა,    37001004456
საგანი:   ფიზიკა
სწავლების საფეხური/კლასი:    საბაზო  საფეხური/მე-8 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:    კლასში 19  მოსწავლეა.  შშმ  მოსწავლე კლასში არ არის.
გაკვეთილის თემა:    ,,ომის  კანონი წრედის უბნისთვის“
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეები  ვირტუალური ლაბორატორიაში  ექსპერიმენტის  საშუალებით  დაადგენენ  და ჩაწერენ  ომის კანონს (დენის ძალის დამოკიდებულებას  ძაბვასა და წინაღობაზე)  ამოხსნიან ამოცანებს ომის კანონის საშუალებით.
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო(წთ)
1
მოსწავლეებს გავაცნობ გაკვეთილის თემას და მიზანებს, შეფასების  კრიტერიუმებს და შევახსენებ ქცევის  წესებს.

მთელი კლასი

1 წთ
2
საშინაო დავალების შემოწმება (ამოცანები წინაღობის გამოსათვლელი ფორმულის გამოყენებით)
კითხვა-პასუხი
მთელი კლასი

2წთ
3
   მონაწილეობს მთელი კლასიიხკითხვები: რა არის დენის ძალა, ძაბვა ,  წინაღობა, მათი   ერთეულები, გასაზომი ხელსაწყოები, გამოსათვლელი ფორმულები,  პირდაპირპროპორციულობა და უკუპროპორციულობა.
გონებრივი იერიში

ცარცი, დაფა.
5 წთ
4
კლასს  მივმართავ რომ, გამოთქვან ვარაუდი  როგორ შეიძლება იყოს დამოკიდებული  დენის  ძალა  ძაბვაზე და  წინაღობაზე
კითხვა-პასუხი
მთელი  კლასი

2წთ
5
 კლასს ვთხოვ რომ დალაგდნენ სამ ჯგუფად და ვირტუალურ ლაბორატორიაში შეასრულონ  სამუშაო. თითოეულ  ჯგუფში ვარიგებ ფურცლებს, სადაც მითითებული იქნება სამუშაოს მიზანი და ინსტრუქცია
ექსპერიმენტი ვირტუალურ ლაბორატორიაში
ჯგუფური
ნოუთბუქები ვირტუალური ლაბორატორიის პროგრამა https://phet.colorado.edu/sims/html/circuit-construction-kit-dc/latest/circuit-construction-kit-dc_en.html(გადმოწერე)
(იხ.დანართი 1,2,3)
10 წთ
6
პრეზენტატორები თითოეული ჯგუფიდან წარადგენენ ჯგუფის  ნამუშევარს.
პრეზენტაცია
ინდივიდუალური
ფიფჩატის ქაღალდი,
6 წთ
7
მინილექცია, სადაც  გავაერთიანებ  ექსპერიმენტის შედეგებს
პრეზენტაცია
მთელი კლასი
ნოუთბუქი, პროექტორი, სლაიდშოუ.
2 წთ
8
ომის კანონის უკეთ გააზრების მიზნით,   მოსწავლეები  პასუხს სცემენ https://learningapps.org/display?v=pce13j9v318 -ში  შექმნილ ვიქტორინას,  რომელსაც ვაჩვენებ  პროექტორის საშუალებით.
ვიქტორინა
მთელი კლასი
ნოუთბუქი, პროექტორი
7 წთ
9
მოსწავლეებს ვაძლევ დავალებას,  გრაფიკების  მიხედვით,  დაალაგონ წინაღობები ზრდის მიხედვით, ასევე ძაბვები კლების მიხედვით

მთელი კლასი
იხ. დანართი 4
2წთ
10
   ამოცანების  ამოხსნა

მთელი კლასი
გ. გედენის ამოცანათა კრებული, დაფა, ცარცი. რვეული, პასტა
5წთ
11
მოსწავლეებს დავურიგებ გასასვლელ ბილეთებს და ვთხოვთ  შეავსონ.

მთელი კლასი
იხ. დანართი 8
1წთ
12
საშინაო დავალების მიცემა

მთელი კლასი

1წთ
13
მოსწავლეთა შეფასება

მთელი კლასი

1წთ




გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:    გაკვეთილი  პასუხობს  ეროვნული  სასწავლო გეგმის შემდეგ სტანდარტებს:
მიმართულება: მეცნიერული კვლევა-ძიება
კვლ.VIII.2. მოსწავლეს შეუძლია  კვლევითი   პროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.
შედეგი  თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         იყენებს შესაბამის მასალას ან/და აღჭურვილობას და ატარებს დაგეგმილ ცდას უსაფრთხოების წესების დაცვით;
·           აწარმოებს  დაკვირვებას ან /და გაზომვებს,    აღრიცხავს მონაცემებს;
კვლ.VIII.4. მოსწავლეს შეუძლია  მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
·         განიხილავს  დაკვირვებისა  და გაზომვების დროს  გამოვლენილ  მოულოდნელობებს, ცდილობს მათ  ახსნას.
·         აანალიზებს მონაცემებს  და გამოაქვს დასკვნები; 
მიმართულებაფიზიკური მოვლენები
ფიზ.VIII.7. მოსწავლეს   შეუძლია  მარტივი  ელექტრული და  მაგნიტური მოვლენების  კვლევა
·                     რაოდენობრივად აყალიბებს  ომის კანონს წრედის უბნისათვის  და იყენებს მას კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად;
·                     ადეკვატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად.

მიმართულება:  21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები
   1.     სწავლისა და გამომგონებლობის უნარ-ჩვევები
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
     საერთო მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
      პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.

გამჭოლი კომპეტენციები  - ციფრული წიგნიერება
   2.  ისტ-ის ეფექტიანი გამოყენება
                 2.2.   აცნობიერებს პროგრამული უზრუნველყოფის დანიშნულებას, შეარჩევს და უსაფრთხოდ იყენებს მას
      ასრულებს მოქმედებებს ფანჯრებზე, ხსნის/ხურავს პროგრამებს და ირჩევს ბრძანებებს სხვადასხვა მოქმედების შესასრულებლად
     ახდენს საგანმანათლებლო თამაშებში ნავიგაციის უნარის დემონსტრირებას

შეფასება: განმავითარებელი  შეფასება,   განმსაზღვრელი შეფასება.
მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმები და  რუბრიკები  იხ. დანართი  5,6,7.


ხელმოწერა:          ც.მუქერია


თარიღ

Комментарии

Отправить комментарий