გაკვეთილის
გეგმა
მასწავლებლის
სახელი, გვარი, პირადი ნომერი: მუქერია ცირა, 37001004456
საგანი: ფიზიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო საფეხური/მე-8 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:
კლასში 19 მოსწავლეა. შშმ მოსწავლე კლასში არ არის.
გაკვეთილის თემა: ,,ომის კანონი წრედის უბნისთვის“
გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლეები ვირტუალური ლაბორატორიაში ექსპერიმენტის
საშუალებით დაადგენენ და ჩაწერენ
ომის კანონს (დენის ძალის დამოკიდებულებას
ძაბვასა და წინაღობაზე) ამოხსნიან ამოცანებს
ომის კანონის საშუალებით.
N
|
აქტივობის
აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო(წთ)
|
1
|
მოსწავლეებს
გავაცნობ გაკვეთილის თემას და მიზანებს, შეფასების კრიტერიუმებს და შევახსენებ ქცევის წესებს.
|
მთელი კლასი
|
1 წთ
|
||
2
|
საშინაო დავალების შემოწმება (ამოცანები
წინაღობის გამოსათვლელი ფორმულის გამოყენებით)
|
კითხვა-პასუხი
|
მთელი კლასი
|
2წთ
|
|
3
|
მონაწილეობს მთელი კლასი. იხ. კითხვები: რა არის დენის ძალა, ძაბვა , წინაღობა, მათი ერთეულები,
გასაზომი ხელსაწყოები, გამოსათვლელი ფორმულები,
პირდაპირპროპორციულობა და უკუპროპორციულობა.
|
გონებრივი იერიში
|
ცარცი, დაფა.
|
5 წთ
|
|
4
|
კლასს მივმართავ რომ, გამოთქვან ვარაუდი როგორ შეიძლება იყოს დამოკიდებული დენის
ძალა ძაბვაზე და წინაღობაზე
|
კითხვა-პასუხი
|
მთელი კლასი
|
2წთ
|
|
5
|
კლასს ვთხოვ
რომ დალაგდნენ სამ ჯგუფად და ვირტუალურ ლაბორატორიაში შეასრულონ სამუშაო. თითოეულ ჯგუფში ვარიგებ ფურცლებს, სადაც მითითებული
იქნება სამუშაოს მიზანი და ინსტრუქცია
|
ექსპერიმენტი ვირტუალურ ლაბორატორიაში
|
ჯგუფური
|
ნოუთბუქები ვირტუალური ლაბორატორიის პროგრამა https://phet.colorado.edu/sims/html/circuit-construction-kit-dc/latest/circuit-construction-kit-dc_en.html(გადმოწერე)
(იხ.დანართი 1,2,3)
|
10 წთ
|
6
|
პრეზენტატორები თითოეული ჯგუფიდან წარადგენენ
ჯგუფის ნამუშევარს.
|
პრეზენტაცია
|
ინდივიდუალური
|
ფიფჩატის ქაღალდი,
|
6 წთ
|
7
|
მინილექცია, სადაც
გავაერთიანებ ექსპერიმენტის
შედეგებს
|
პრეზენტაცია
|
მთელი კლასი
|
ნოუთბუქი, პროექტორი, სლაიდშოუ.
|
2 წთ
|
8
|
ომის კანონის უკეთ გააზრების მიზნით, მოსწავლეები პასუხს სცემენ https://learningapps.org/display?v=pce13j9v318 -ში შექმნილ ვიქტორინას, რომელსაც ვაჩვენებ პროექტორის საშუალებით.
|
ვიქტორინა
|
მთელი კლასი
|
ნოუთბუქი, პროექტორი
|
7 წთ
|
9
|
მოსწავლეებს ვაძლევ დავალებას, გრაფიკების
მიხედვით, დაალაგონ წინაღობები
ზრდის მიხედვით, ასევე ძაბვები კლების მიხედვით
|
მთელი კლასი
|
იხ. დანართი 4
|
2წთ
|
|
10
|
ამოცანების ამოხსნა
|
მთელი კლასი
|
გ. გედენის ამოცანათა კრებული, დაფა, ცარცი. რვეული,
პასტა
|
5წთ
|
|
11
|
მოსწავლეებს დავურიგებ გასასვლელ ბილეთებს და
ვთხოვთ შეავსონ.
|
მთელი კლასი
|
იხ. დანართი 8
|
1წთ
|
|
12
|
საშინაო დავალების მიცემა
|
მთელი კლასი
|
1წთ
|
||
13
|
მოსწავლეთა შეფასება
|
მთელი კლასი
|
1წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები: გაკვეთილი პასუხობს ეროვნული სასწავლო გეგმის შემდეგ სტანდარტებს:
მიმართულება: მეცნიერული კვლევა-ძიება
კვლ.VIII.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
იყენებს შესაბამის მასალას ან/და აღჭურვილობას და ატარებს დაგეგმილ ცდას
უსაფრთხოების წესების დაცვით;
·
აწარმოებს
დაკვირვებას ან /და გაზომვებს, აღრიცხავს მონაცემებს;
კვლ.VIII.4. მოსწავლეს
შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
·
განიხილავს დაკვირვებისა და გაზომვების დროს
გამოვლენილ მოულოდნელობებს, ცდილობს მათ ახსნას.
·
აანალიზებს მონაცემებს და გამოაქვს დასკვნები;
მიმართულება: ფიზიკური მოვლენები
ფიზ.VIII.7. მოსწავლეს შეუძლია მარტივი ელექტრული და
მაგნიტური მოვლენების კვლევა
·
რაოდენობრივად აყალიბებს ომის კანონს წრედის უბნისათვის და იყენებს მას კონკრეტული პრობლემის
გადასაჭრელად;
·
ადეკვატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად.
მიმართულება: 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები
1. სწავლისა და გამომგონებლობის უნარ-ჩვევები
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
● საერთო მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის
მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
● პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.
გამჭოლი
კომპეტენციები - ციფრული წიგნიერება
2. ისტ-ის ეფექტიანი გამოყენება
2.2. აცნობიერებს პროგრამული უზრუნველყოფის დანიშნულებას, შეარჩევს და უსაფრთხოდ იყენებს მას
● ასრულებს მოქმედებებს ფანჯრებზე, ხსნის/ხურავს
პროგრამებს და ირჩევს ბრძანებებს სხვადასხვა მოქმედების შესასრულებლად
● ახდენს საგანმანათლებლო თამაშებში ნავიგაციის უნარის
დემონსტრირებას
შეფასება: განმავითარებელი შეფასება,
განმსაზღვრელი შეფასება.
მოსწავლის შეფასების
კრიტერიუმები და რუბრიკები იხ. დანართი
5,6,7.
თარიღ
გამარჯობა ცირა
ОтветитьУдалить